Prijswinnaars

De winnende foto’s van de fotowedstrijd

Bij de voorbereiding van het jubileum heeft het bestuur gemeend naast een expositie op twee plaatsen in de gemeente tevens een fotowedstrijd te houden ter ere van het 50-jarig jubileum van FC Noorderlicht.

Dat hebben ze geweten.
Er zijn maar liefst 57 foto’s ter beoordeling ingeleverd van 23 fotografen. Dat was ver boven de verwachting. Ook de kwaliteit van het ingeleverde werk overtrof onze verwachtingen.

De foto’s zijn door een drietal leden van de fotoclub onafhankelijk van elkaar gejureerd. Eerlijker kon niet. De jury wist zelfs niet wie de makers waren. Dat hoorden ze pas toen de uitslag bekend was.

De foto’s zijn beoordeeld op:
1. originaliteit
2. compositie
3. contrast
4. kleur
5. techniek
6. sfeer

Om u niet langer in spanning te houden volgt nu het eindklassement:

De derde prijs kreeg 149 punten van de jury en is gewonnen door: MARTIN TEUBEN

“Prachtige foto waar de kleuren goed tot zijn recht komen.
Het is een zgn. Urban-foto. De oude vervallen ruimte houdt je aandacht vast op de foto. Menig fotograaf zou deze foto gemaakt willen hebben.”

De tweede prijs kreeg 150 punten van de jury en is gewonnen door: NEL VAN EVERDINGEN

“Mooie avondopname van Fraeylemaborg in Slochteren. Door gebruik te maken van de juiste tijd op de dag kom je tot dit mooie resultaat. De ster op de achtergrond is de finishing touch van deze winterfoto.”

De eerste prijs kreeg 155 punten van de jury en is gewonnen door: LUKAS BOELEN

“Een prachtige natuurfoto. De vederwolken in de lucht verbreken de grote blauwe lucht. Ook de bomen staat goed in passe-partout. Geen afgesneden takken aan de zijkant. En niet te vergeten het prachtige spiegelbeeld in het water. Kortom een terechte winnaar vond de jury. Je hoort de stilte.”

Dit is de uitslag van de foto-wedstrijd.
De overige foto’s zijn vierde geworden.
De inzenders worden bedankt voor hun bijdrage.
Het publiek kan ook genieten van deze 3 foto’s tijdens de expositie.

Reacties zijn gesloten.