Gert Scholten

Foto’s van Gert Scholten

In den beginne van de F.C. was Wim de Haas de voorzitter. (Later een andere Wim weten we allen.) En onze inspirator Martin Bergwerf bedacht de naam Noorderlicht. En in ons eigen Clubblad schreef ik over de toekomst. Over camera’s met elektronische opslag van beelden, en veel zoomlenzen gebruik. Enkelen dachten dat gebeurt nooit. Nu met GPS en Bluetooth en gezichtsherkenning etc. is er nog veel meer mogelijk.

Ik ben al lang lid van de club en heb veel leden zien komen en gaan. Nu hebben we zelfs dames als lid van de F.C. en een mooie groei van het aantal leden. Ik fotografeer met Lumax G9 en Olympus PM camera’s. Met verwerking digitaal met fotoprogramma’s op P.C. en op internet een eigen website.

Fotografie onderwerpen zijn voor mij Landschap; Stedelijk; Portret; Reizen; Spiegelingen; Natuur. Het clubverband met uitstapjes en elkaars werk bekijken stimuleert mij altijd. Ook maak ik altijd van reizen fotoboeken en hangen in huis veel grote afdrukken.

Een foto maken met toch iets van een speciaal gevoel erin, blijft altijd het streven.

Gert Scholten