Willy van der Laan

Foto’s van Willy van der Laan

Passie voor vogelfotografie.

Tijdens een fietstocht (2010) rond het Lauwersmeer stapten we af bij een vogel kijkhut.
Met mijn compact camera probeerde ik een foto te maken van de vogels die te zien waren.
Het resultaat was teleurstellend. De vogels zaten te ver weg voor mijn camera bereik.
In de hut waren op dat moment ook enkele mannen met een flinke telelens.
Ik had het al snel bekeken en besloot dat heb ik dus nodig om hier mee verder te gaan.
Mijn passie voor vogelfotografie was begonnen.

Eerst een 2ehands spiegelreflex gekocht. Direct een zoomlens van 75-300 erbij aangeschaft.
En toen moest ik nog leren hoe alles werkte!!!!!
Mijn eerste workshop was een dagje Enkhuizen met een vogelfotograaf die me de beginselen
bijbracht van Iso, Sluitertijd en Diafragma . Op de M stand en klikken maar.
Door heel veel op pad te gaan, en te kijken hoe anderen het doen heb ik mezelf alles aangeleerd.

In 2013 heb ik mij aangemeld bij Fotoclub Noorderlicht. Naast veel gezelligheid hier geleerd over
compositie, RAW, lightroom en nog veel meer.

Fotografie is voor mij oneindig………..

Willy van der Laan