De Kettingfoto 2019

Vooraf
De bespreekcommissie heeft op de clubavond in maart de ingediende foto’s gepresenteerd aan de aanwezige groep leden. De commissieleden Wim, Martin, Flip en Bert vormen de eerste groep. Tijdens elke komende clubavond wordt het vooraf ingediende fotomateriaal besproken. Zo heeft intussen ook de tweede groep in april een serie foto’s besproken.

Het idee achter de huidige bespreekvorm is in januari uiteengezet; om tot een hoger niveau van waardering van ons fotografisch werk te komen wordt gevraagd foto’s aan te leveren bij de commissie. De commissie bekijkt de foto’s voorafgaand aan de clubavond en probeert een zo zuiver mogelijk beeld voor te bereiden en te presenteren. Het gaat er ook om dat de maker wordt gestimuleerd zich verder te ontwikkelen, we willen bereiken dat onze leden minder geremd worden in hun streven zich te bekwamen. Steekwoorden: beschrijving, analyse, interpretatie en waardering.

De presentatie
Er zijn dertien ingebrachte foto’s, gemaakt naar aanleiding van één foto.
De foto’s liggen op tafel zodat iedereen ze kan bekijken. Deze keer is hoort een extra opdracht bij de bespreking; sluit de foto aan bij de startfoto en op welke manier?
Dan volgt de presentatie per afbeelding door de commissieleden. Het is goed te zien dat hier en daar het enthousiasme groeit. Bij sommige foto’s ontstaat een mooie discussie; waar is de relatie met de eerste foto… heb je met opzet het onderwerp in het midden gezet… wat een vondst… zou het beeld nog aan kracht winnen als…

Hieronder een overzicht, inclusief de beoordeling door de commissie. Veel kijkplezier!

Bert Meijer

Bladwijzer de permalink.