Jaarlijkse foto-uitwisseling door AFV Fivelfoto

Op dinsdag 21 januari 2020 zijn de ingezonden foto’s besproken van acht bevriende fotoclubs uit de provincie Groningen. Het evenement wordt jaarlijks in Appingedam georganiseerd door AFV Fivelfoto. Het thema voor dit jaar was ’t Wad. Het aantal deelnemende foto’s was groot; veel clubleden zijn afgelopen jaar geïnspireerd op pad gegaan.

Ook binnen ons eigen club was er veel animo, dat bleek al op de clubavond in oktober toen we 8 foto’s uitzochten voor deelname aan de wedstrijd. Op 15 oktober 2019 zijn de clubs bijeengekomen om, na een avondvullend programma, een pakket foto’s van een andere club mee terug  te nemen voor bespreking, beoordeling en bepaling van de beste foto.

Fotoclub Noorderlicht heeft op de clubavond in november de foto’s van fotoclub Beeldspraak besproken en vond de foto van Eppe “het wrak van Wierum III” de mooiste foto. Fotoclub Noorderlicht is beoordeeld door fotoclub Daguerre die de foto van Jaap “Wad, ter hoogte van de Noordkaap” het beste vond uit onze selectie.

De winnende foto van dit jaar is gemaakt door Theo Wouda van fotoclub Objectief uit Ten Boer. Hij ontving een oorkonde én de wisselbeker. Gefeliciteerd!

Met maar een paar stemmen verschil is Jaap met zijn foto tweede geworden en Eppe met zijn foto via Beeldspraak derde. We hebben met dit resultaat  2 winnaars binnen onze gelederen. Jaap Groeneveld en Eppe Okken, gefeliciteerd!

Het thema voor volgend jaar is: Brug / Bruggen.

De winnaar van de eerste prijs, Theo Wouda (© AFV Fivelfoto)

De winnaar van de tweede prijs, Jaap Groeneveld (© Willy van der Laan)

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.