In september en oktober 2021 verzorgde Fotoclub Noorderlicht de Bondsfotowedstrijd 2021.

Vorig jaar heeft onze club bij de Fotobond aangegeven de wedstrijd naar Noord-Nederland te willen halen en heeft de organisatie gegund gekregen. Er gingen golven van enthousiasme en twijfel en wanhoop door de grote zaal van De Klabbe toen Bertus de opdracht bekendmaakte.

Nadat de rust wat was weergekeerd werden de eerste overleggen gevoerd. Het bestuur probeerde wat eerste lijnen uit te zetten. Een ding was zeker: zonder de hulp van een groep vrijwilligers uit de club zou de taak niet kunnen worden volbracht.

Vanaf het eerste moment zijn er veel leden betrokken geweest bij de planvorming, de organisatie, de overleggen, de informatie, de uitvoering, en vooral het plezier tijdens hele proces.

Zie voor het verslag en de uitslagen van de Fotobond de link hieronder:

Fotoclub Noorderlicht is geëindigd op de 54ste plaats van de 114 deelnemende clubs. Een prima prestatie! Hieronder de puntenverdeling bij onze inzending:

21 punten voor Martin van Timmeren
20 punten voor Bertus Kamps, voor Willy van der Laan en Bram van Maas
19 punten voor Martin van Timmeren, voor Wim Tuinman, Bertus Kamps, Bert Meijer en Roelf Kleve
18 punten voor Jaap Groeneveld

De Bondsfotowedstrijd 2021 was een geslaagd evenement.
Onze eigen club met hulp van FACT en leden van andere clubs uit het district heeft het voor elkaar gekregen dat veel clubs uit Nederland en de Fotobond met haar geledingen en de juryleden hebben kunnen voelen dat de vrijetijdsfotografie ook in het noorden springlevend is.

Het evenement gaat er ook toe leiden, zo wordt hier en daar gehoord, dat er tussen noordelijke clubs meer contact zal zijn en samenwerkingsverbanden worden gelegd.
Misschien zien we elkaar over drie jaar weer?

Volgend jaar wordt Deventer de bestemming voor ons fotowerk voor deelname aan BFW ‘22

Bladwijzer de permalink.